Գրքեր

«Երբեք չկորցրնենք մեր հույսը Աստծու նախախնամության հանդեպ»

Աշխարհի Արարիչը մշտական հոգածություն է ցուցաբերում ողջ աշխարհի և Իր արարածների հանդեպ: Թեև որոշ մարդկանց պատկերացմամբ Աստված հեռավոր մի վայրում է՝ երկնքում, և չի հետաքրքրվում Իր արարածներով, բայց այս մտածումը մեծագույն մոլորություն է, քանի որ Աստված ամենուր է և մարդկային հոգին Նրա համար մեծագույն արժեք է: Եկեղեցու հայրերն ասել են, որ Աստծու մոտ չկան մոռացված մարդիկ, աստվածային նախախնամությունը տեսնում է բոլորին: Աշխարհը նախախնամում է Աստված և ոչ ուրիշ մեկը, ու այդ ամենի մեջ է հավատավոր մարդու փրկությունը և փորձությունները կրելու ուժը: Աստվածային նախախնամությունը տարածվում է աշխարհում գոյություն ունեցող ամեն ինչի՝ տեսանելի և անտեսանելի աշխարհի, համաշխարհային իրադարձությունների, առանձին ազգերի և յուրաքանչյուր մարդու վրա: Աստվածային նախախնամությունը բացահայտվում է առավելապես երկու գործողություններով՝ պահպանմամբ և կառավարմամբ: Առանց Աստծու պահպանիչ զորության աշխարհը մի ակնթարթ անգամ գոյություն չէր ունենա (Իմաստ. Սող. 11:25-27, Հոբ 34:14-15): «Սակայն ո՞վ է, որ չիմացավ, թե Տիրոջ ձեռքն է ստեղծել ամեն ինչ: Եվ մի՞թե իր Տիրոջ ձեռքին չէ կյանքը կենդանի շնչերի ու հոգին ամեն մարդ էակի» (Հոբ 12:9-10):   

Երբ բացակայում է կենդանի հավատն առ այն, որ Աստված է նախախնամում աշխարհը և յուրաքանչյուր մարդու, ապա և բացակայում է հավատն ամենակարող Աստծու և Նրա անսահման ողորմածության հանդեպ: Այս դեպքում Աստծու և մարդու թշնամին սկսում է վախ սերմանել մարդու հոգում՝ զրկելով նրան հոգու խաղաղությունից: Այնինչ Աստծու կամքին իրեն հանձնողը հավատում է, որ առանց Աստծու կամքի իր գլխից մի մազ անգամ չի ընկնի: Աստծու՝ Նախախնամողի հանդեպ վստահության պակասից մարդն ընկնում է շփոթմունքի և հուսահատության մեջ: Սահմանափակ կարողություններով օժտված մարդը կարո՞ղ է իմանալ, թե Աստված ինչից է փրկում իրեն՝ որոշ հանգամանքներ ծածկելով իրենից: Եթե մարդը հավատա, որ Նախախնամողն ամեն ինչ հանուն իր բարիքի է անում, ապա հուսահատությունը կվանի իրենից և դժվարություններն ու ուրախությունները երախտագիտությամբ կընդունի Աստծուց: Իսկ հուսահատությամբ ու թերահավատությամբ մարդը իրենից հեռացնում է աստվածային նախախնամությունը, ցավով ու տխրությամբ լցնում իր կյանքը, վնասում իր առողջությունը՝ իր առջև փակելով Երկնային Արքայությունը: Ս. Անտոն Մեծն իր աշակերտներին ուսուցանում էր և ասում. «Խելացի մարդը միայն մեկ հոգս ունի. ողջ սրտով հնազանդվել ու հաճելի լինել Աստծուն ամեն ինչում: Այդ է նա սովորեցնում իր հոգուն, Աստծուն հաճելի լինել և կյանքի բոլոր իրադարձություններում երախտագետ լինել Նրան: Տեղին չէ բժշկին, որ դառը և տհաճ դեղերով բուժում է մարմինը, շնորհակալություն հայտնել, իսկ Աստծու հանդեպ անշնորհակալ լինել միայն այն պատճառով, որ մեր կյանքն, ըստ մեզ, ուրախ չէ և չունենալ այն կարևոր մտածումը, որ ամեն ինչ լինում է Նրա նախախնամությամբ՝ հօգուտ մեզ: Այսպիսի մտածման և առ Աստված ունեցած այսպիսի հավատի մեջ է հոգու խաղաղությունը և փրկությունը»:

Մի մարդ նավաբեկությունից փրկվում է և ընկնում անմարդաբնակ կղզի: Նա ողջ սրտով աղոթում էր Աստծուն իր փրկության համար և օգնություն ստանալու հույսով՝ ամեն օր նայում դեպի հորիզոն: Տրտմության և տառապանքի մեջ՝ նա, վերջապես, նավի բեկորներից հյուղակ է պատրաստում, որպեսզի պաշտպանվի բնության տարերքներից: Բայց մի օր, երբ կերակուր փնտրելուց վերադառնում է, տեսնում է, որ հյուղակը կրակի բոցի մեջ է և ծխի մեծ սյունը դեպի երկինք է բարձրանում: Տեղի է ունենում սարսափելին. նա կորցնում է ամեն ինչ: Ցավի և հուսահատության մեջ՝ նա բացականչում է՝ ինչո՞ւ, Տե՛ր: Հաջորդ օրը վաղ առավոտյան նա արթնանում է կղզուն մոտեցող նավի ձայնից, որ շտապում էր իրեն օգնության:

- Ինչպե՞ս իմացաք, որ ես այստեղ եմ,- հարցնում է զարմացած մարդն իր փրկարարներին:

- Մենք տեսանք ձեր ազդանշանի խարույկը,- պատասխանում են նրանք:

Այս պատմությունն էլ մի օրինակ է, որ Աստծու նախախնամությունը միշտ հոգ է տանում իրեն հուսացող անձանց և պետք չէ վհատվել: Ամեն օր ջանասիրաբար «Տերունական աղոթք»-ն ասող անձը դիմում է Աստծուն և ասում՝ թող քո կամքը լինի՝ չանդրադառնալով, որ շատ հաճախ իր և ոչ Աստծու կամքն է իրագործում, ինչը, Հայր Պիմենի նկարագրմամբ, պղնձյա պատնեշի նման խոչընդոտ է ստեղծում իր և Աստծու միջև: Քրիստոնյան պետք է ջանա Աստծու սուրբ կամքն իրագործել, իսկ այդ կամքն իմանալը շատ պարզ է. այն մարդուն տրված է Սուրբ Գրքի միջոցով: Աստծու պատվիրանների կատարումով քրիստոնյան կատարում է Աստծու կամքը: Սրբերի վարքագրության մեջ կարդում ենք, որ իրենք որևէ որոշում ընդունելուց առաջ, շարունակաբար աղոթում էին Աստծուն՝ փորձելով հասկանալ, թե որն է հաճելի Նրան:  

Իսկ Նոր Կտակարանում կարդում ենք, թե ինչպես էին Ս. Պողոս առաքյալին փորձում բազմիցս սպանել: Հրեա ղեկավարները երդում էին տվել ո՛չ ուտել և ո՛չ խմել մինչև առաքյալին սպանեն: Չարի ստվերը հետևում էր առաքյալին այնտեղ, ուր նա գնում էր Ավետարանը քարոզելու, բայց Ս. Պողոս առաքյալն Աստծու պահպանությամբ հաղթահարում էր փորձությունները և իր հակառակորդներին մերկացնում իմաստուն խոսքերով: Թվում էր, թե նրա կյանքը բարակ թելից է կախված, բայց առաքյալը կենդանի մնաց, որպեսզի քաջաբար Քրիստոսին քարոզի: Արտաքինից թույլ ու տկար առաքյալն այնպիսի հոգևոր ուժ ուներ, որ ոչ մի իմաստուն և հայտնի փիլիսոփա չէր կարողանում կանգուն մնալ նրա խոսքի առջև: Նա ամեն օր մահանում էր հանուն Քրիստոսի և կրկին հարություն առնում Սուրբ Ավետարանի քարոզչության համար: Ս. Հովհան Դամասկացին գրել է, որ նախախնամության գործերից որոշները լինում են ըստ բարեհաճության, որոշները՝ թույլտվությամբ: Տերը թույլ է տալիս, որ սուրբը համբերությամբ կրի չարչարանքները և չկորցնի խիղճն իրեն տրված ուժի և օրհնության պատճառով ու չընկնի հպարտության մեջ: Այդպես եղավ Պողոս առաքյալի հետ»: Աստված չի բռնանում մարդու կամքի վրա, Նա տալիս է ընտրելու և ընտրության պտուղները քաղելու հնարավորություն: Ըստ Հայր Պաիսիոս Աթոսացու՝ երբ մարդը հանձնվում է Աստծուն, Աստված նրան չի լքում. «Աստված հաճախ թույլ է տալիս, որ ինչ-որ բան լինի՝ շատ մարդկանց օգուտի համար: Նա երբեք մեկ բարիք չի գործում, այլ երեք-չորս բարիք՝ միասին: Ինչպես նաև երբեք թույլ չի տալիս, որ մի չարիք լինի, եթե դրանից շատ բարիքներ չեն առաջանալու: Նա ամեն ինչ՝ և՛ սխալները, և՛ վտանգները, օգտագործում է մեր օգտի համար»:

Ուստի հետևելով Ս. Գաբրիել Ուրգեբաձեի հորդորին՝ երբեք չկորցրնենք մեր հույսը Աստծու նախախնամության հանդեպ. «Երբ չես կարողանում լուծել խնդիրը և չգիտես, թե ինչ անես, վստահի՛ր Աստծու նախախնամությանը և այլևս այդ խնդրի մասին մի մտածիր»:

 

 

Կազմեց Կարինե Սուգիկյանը

 

05.11.20
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․