Գրքեր

«Ես եմ որթատունկը, իսկ դուք՝ ճյուղերը»

Մարդու բարձրագույն կոչումն, ըստ Սուրբ Գրքի, աստվածային բնությանը հաղորդակից լինելն է (Բ Պետրոս 1:4): «Քրիստոս մեզ համար երկրավոր եղավ, որպեսզի Իրենով երկնավոր լինենք»,- ասել է Ս. Ներսես Լամբրոնացին: Մարդը կոչված է Քրիստոսի հետ միավորյալ կյանք ապրելու և իրականում Նրա մարմնի անդամը դառնալու: Այդ միավորյալ կյանքի մասին է ասում Քրիստոս՝ օրինակ բերելով խաղողի որթատունկը. «Ես եմ որթատունկը, իսկ դուք՝ ճյուղերը: Ով միացած է Ինձ, և Ես՝ նրան, նա առատ պտուղ կտա, որովհետև առանց Ինձ դուք ոչինչ անել չեք կարող» (Հովհ. 15:5): Քրիստոս, խաղողի որթատունկը համեմատելով Իր հետ, ասում է, որ ինչպես խաղողի ճյուղն առանձին չի կարող պտուղ տալ, եթե միացած չլինի որթատունկին, նույնպես և մարդիկ չեն կարող պտուղ տալ, եթե միացած չլինեն Իրեն (Հովհ. 15:4): Տերը զգուշացնում է նաև այն վտանգի մասին, որին կարող են ենթարկվել նրանք, որոնք միացած չեն Իրեն. «Ով որ Ինձ միացած չի մնա, նա կտրվելով դուրս կնետվի և կչորանա այն ճյուղերի նման, որ հավաքում և կրակը նետելով այրում են» (Հովհ. 15:6): «Տե՛ս, թե Աստված որքա՜ն բարի է և միաժամանակ՝ խիստ: Խիստ է հավատի մեջ կործանվածների հանդեպ և բարի՝ քո հանդեպ, պայմանով, որ շարունակես արժանի մնալ նրա բարությանը, այլապես դու էլ կկտրվես» (Հռոմ. 11:22): Քրիստոս պարզ կերպով իրեն կոչել է խաղողի որթատունկ, որպեսզի մարդն իր մարմնական աչքերով տեսնի այն պարզ օրինակը, որ Նրան միացած անձը ուժ և հնարավորություն կունենա բարին գործելու:

Հիսուս Քրիստոս Իր առաքյալներին ասաց, որ Մարդու Որդին շուտով մեղավորների ձեռքը կհանձնվի և մահվան կդատապարտվի, իսկ առաքյալներն էլ կլքեն Իրեն: Առաքյալները վստահ էին, որ երբեք չեն լքի Տիրոջը, իսկ Պետրոսը համոզված ասում էր, որ եթե նույնիսկ բոլորը լքեն, ինքը չի լքի: Նա շատ էր սիրում Փրկչին, Որից և լսեց հետևյալ խոսքերը. «Ասում եմ քեզ, որ այս գիշեր, աքաղաղը երկու անգամ չկանչած, դու երեք անգամ կուրանաս Ինձ» (Մարկ. 14:30): Այդպես էլ եղավ. Պետրոսն ուրացավ Քրիստոսին: Այդ ամենն, ըստ եկեղեցու հայրերի, եղավ, որպեսզի առաքյալները, նաև բոլոր մարդիկ իրենց հոգուց արմատախիլ անեն մեծամտությունը: Երբ եկան Քրիստոսին ձերբակալելու, առաքյալները լքեցին Նրան ու փախան: Քրիստոս ծանակեց նրանց մեծամտությունը՝ միաժամանակ ուսուցանելով բոլորին հեռու մնալ հոգին կործանող մահացու մեղքից: Քրիստոս առաքյալներին, ապա բոլոր մարդկանց ասաց, որ առանց Իրեն նրանք ոչինչ անել չեն կարող: Տիրոջ խոսքերն իրենց մեջ մեծ ուսուցում են պարունակում: Գուցե Նրա այս խոսքին հակադարձեն՝ ասելով՝ մի՞թե առանց Քրիստոսի չեն գործվել մեծ ու փառահեղ գործեր, մի՞թե քիչ են եղել մարդիկ և ազգեր, որ չեն խոստովանել Տիրոջ անունը և ոչ պակաս գործեր են ստեղծել: Սակայն առանց Տիրոջ ստեղծված փառահեղ գործերը վերջ ի վերջո փուլ են եկել: Ժամանակին գոյություն ուներ Ասորա-Բաբելական հզոր թագավորությունը, որը տիրում էր ողջ աշխարհին: Ո՞ւր է այն այժմ: Շատ վաղուց փուլ է եկել, անհետացել է նրա փառքը, մոռացվել են նրա փառահեղ գործերը: Նույն վիճակին են արժանացել նաև Հռոմեական և այլ կայսրություններ, որոնք առանց Աստծո են հիմնվել: Պարզ է, թե ինչպես են փուլ գալիս այն մարդկային գործերը, որ կառուցվում են առանց Անկյունաքարի, առանց Քրիստոսի և Նրա օրհնության: Այսօր էլ շատերն առանց Աստծո կարող են բարեկեցության հասնել, բայց միայն թե ժամանակավոր: Առանց Տիրոջ մարդը ոչինչ անել չի կարող, և այս խոսքերը վերաբերում են ոչ միայն պետություններին, այլ նաև անհատներին: Հարկ է հիշել, որ ամեն բարիք մարդն Աստծուց է ստանում, ուստի որևէ բարի գործ չպետք է վերագրի իրեն, այլ խոնարհաբար ասի. «Անպիտան ծառաներ ենք, ինչ պարտավոր էինք անել, արեցինք» (Ղուկ. 17:10):  

Մի քրիստոսասեր անձ հարցնում է ծերի. «Աստված մարդուն ազատ է ստեղծել, բայց և միաժամանակ ասել է, որ առանց ինձ ոչինչ անել չեք կարող (Հովհ. 15:5): Ինչպե՞ս համաձայնեցնել ազատությունը նրա հետ, որ առանց Աստծո ոչինչ անել չենք կարող: Ծերը պատասխանեց. «Աստված մարդուն ազատ է ստեղծել, որպեսզի մարդն իր ազատ կամքով խոնարհվի դեպի բարիքը, քանի որ ի վիճակի չէ բարին գործել առանց Աստծո օգնության և «դա կախում չունի ո՛չ մարդու կամեցողությունից և ո՛չ էլ նրա թափած ճիգից, այլ միայն Աստծո ողորմությունից» (Հռոմ. 9:16): Երբ մարդն իր սիրտը խոնարհեցնում է դեպի բարին և Աստծուց օգնություն հայցում, ապա Աստված, տեսնելով նրա բարի ջանքերը, ուժ է տալիս՝ գործելու և այդ կերպ մարդը չի կորցնում իր ազատությունը»:

Ինչպես ճյուղը, որթատունկին միացած լինելով, չի կորցնում իր առանձին գոյությունը, այնպես էլ Քրիստոսին միացած անձը չի կորցնում իր անհատականությունը, իր ազատ կամքը: Քրիստոսին միացած անձը, ինչպես Պողոս առաքյալը, կարող է ասել՝ ամեն ինչ կարող եմ տանել Քրիստոսի շնորհիվ, որ զորացրեց ինձ (Փիլիպ. 4:13):

Ինչպե՞ս հասնել Քրիստոսի հետ միավորյալ կյանքի, ինչպե՞ս մուտք գործել աստվածային կյանք: Հատված ճյուղը կրկին Որթատունկին կմիանա, եթե մարդը դառնա Քրիստոսի Մարմնի անդամը, ինչը հնարավոր է միայն եկեղեցու միջոցով: Փրկության ուղին հարթվում է մկրտության, ապաշխարության և հաղորդության խորհուրդների միջոցով: Աստծո Որդին, հանուն մարդկության փրկության, ամեն կիրակի՝ Ս. Պատարագին, Ինքն Իրեն է պարգևում բոլորին: Սուրբ Պատարագի ընթացքում սարկավագը Քրիստոսի Մարմնին և Արյանը հաղորդվել ցանկացողներին զգուշացնում է. «Երկիւղիւ եւ հաւատով յառա՛ջ մատիք եւ սրբութեամբ հաղորդեցարո՛ւք»: Հավատքով և երկյուղածությամբ, «ներքին մարդու» փոփոխությամբ է, որ պետք է ընթանալ դեպի Տերը, քանի որ «սրտով մաքուրներն են, որ Աստծուն պիտի տեսնեն» (Մատթ. 5:8): «Իմաստության սկիզբը Տիրոջ երկյուղն է»,- այս մասին ասվել է դեռևս Դավթի և Սողոմոնի օրոք: Այս երկյուղը ստրկական չէ: Ըստ երանելի Մաքսիմ Խոստովանողի՝ այն երկյուղ է մաքրության և բարձրության առջև, այդպիսի զգացումը ծանոթ է բոլոր սիրող սրտերին. «Տիրոջ հանդեպ զգացված երկյուղն ատում է անիրավությունը, թշնամանքն ու հպարտությունը և չարի ճանապարհը» (Առակ. 8:13): Աստծո որդեգրության արժանացածները ջանում են որևէ կերպ չվիրավորել իրենց Երկնավոր Հորը: Աստծո հանդեպ երկյուղի բացակայությունը մեծ աղետի պատճառ կարող է լինել. «Այսուհետև, ով անարժանորեն ուտի այս հացը կամ խմի Տիրոջ բաժակից, մեղանչած կլինի Տիրոջ Մարմնի և Արյան դեմ: Ուստի ամեն մարդ նախ ինքն իրեն թող քննի և ապա միայն ուտի այս հացից ու խմի այս բաժակից, որովհետև ով անարժանորեն է ուտում և խմում, այդ ուտելով ու խմելով դատապարտության է ենթարկում ինքն իրեն, քանի որ զանազանություն չի դնում սովորական հացի և Տիրոջ Մարմնի միջև: Այս է ահա պատճառը, որ ձեր մեջ կան բազում հիվանդներ ու ցավագարներ և շատ են նաև նրանք, որ մեռան նույն պատճառով» (Ա Կորնթ. 12:27-32): Աստծո հանդեպ երկյուղը հնարավոր է միայն հավատքի առկայությամբ. «Առանց հավատի անհնար է Աստծո բարեհաճությունը շահել» (Եբր. 11:6): Սուրբ Հոգու պտուղներից է հավատը (Գաղ. 5:22), հավատը մաքրում է հոգու պատուհանը և «Ամեն ինչ, որ հավատքից չի գալիս, մեղք է» (Հռոմ. 15:23):

 «Ով հավատա և մկրտվի, կփրկվի» (Մարկ. 16:16): Քրիստոնեական հավատը նախ և առաջ վստահություն է կենդանի Աստծո հանդեպ, վստահություն այն ուղուն, որով Նա առաջնորդում է մեզ: Միայն Աստծո հետ մշտական հաղորդակցության մեջ գտնվող անձն է, որ կարող է պտուղներ տալ: Եկեղեցական արարողությունների միջոցով Աստված միավորվում է մեզ, իսկ արարողությունների պսակով՝ Ս. Պատարագով, քրիստոնյան ճաշակում է Քրիստոսի Մարմինն ու Արյունը: Մեծագույն պարգևը՝ Քրիստոսի Մարմինն ու Արյունը, հնարավոր է ընդունել միայն սիրով և ապաշխարությամբ: Ապաշխարության կոչով սկսեց Հովհաննես Մկրտիչն իր քարոզը. «Ապաշխարեցե՛ք, որովհետև երկնքի արքայությունը մոտեցել է» (Մատ. 3:2; 4:17): Պետրոս առաքյալը Հոգեգալստյան օրը ներկա գտնվողներին կոչ արեց ներքին փոփոխության. «Փոխեցե՛ք ձեր ընթացքը, և ձեզանից յուրաքանչյուրը թող մկրտվի Տեր Հիսուս Քրիստոսի անունով, որպեսզի ներվեն ձեր մեղքերը» (Գործք. Առաք. 2:38): Մեղքերն ու կրքերը խոչընդոտում են Աստծո հետ միավորվելուն և Աստվածտեսությանը. «Ինչպես մարդը չի կարող իր դեմքը տեսնել պղտոր ջրում, այնպես էլ հոգին, որ զերծ չէ մեղքերից, չի կարող արտացոլել Աստծուն» (Ս. Բարսեղ Մեծ):

 

Կազմեց Կարինե Սուգիկյանը

24.10.19
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․