Գրքեր

Հոբի խոսքերից

Հոբի իմաստուն խոսքերից է ողջախոհության հորդորող հետևյալ միտքը. «Ուխտ եդի աչաց իմոց ոչ հայիլ ի կոյս - Դաշինք կնքեցի աչքերիս հետ` չնայելու ոչ մի կույսի»,- ասում է Հոբը (Հոբ 31.1): Հոբի այս խոսքերը հիշեցնում են Քրիստոսի խոսքերը. «Ամեն մարդ որ կնոջը նայում է նրան ցանկանալու համար, արդեն իսկ շնացավ նրա հետ իր սրտում» (Մատթ. 5.28): Հոբի նույն խրատը կրկնում է նաև Սիրաք իմաստունը. «Երկար մի՛ նայիր կույսին, որպեսզի չգայթակղվես նրա հմայքով» (9.5): Այս խրատներում նայելու արգելքը վերաբերում է հատկապես հոգևոր իմաստով մեղսալից կերպով ներքին աչքերով նայելուն և ուսուցանում, որ մարդն իր բարի կամքով պետք է հսկի իր բանականության ու մտքերի վրա, որպեսզի հաճելիին հաճախ անգամ պատահականորեն նայելով` չընկնի հաճոյական մտավոր մեղքերի մեջ, որն էլ բերում է գործնական մեղքի: Բայց այստեղ հարց է առաջանում. «Ուրեմն, գուցե ճի՞շտ են վարվում մահմեդական ազգերը, որ արգելում են կանանց ազատ կերպով երևալ հասարակության մեջ և թույլատրում են դրսում մարդկանց մեջ լինել միայն ծածկող զգեստներով, որով և վերանում է կնոջը մեղսալի ցանկությամբ նայելու վտանգը»: Բայց եթե քաղցից տառապող մեկին նստեցնենք փակ սենյակի դռան առջև և ասենք, որ ներսում զանազան համեղ ուտելիքներ կան, ապա նրա մտքերը պիտի պտտվեն միայն ներսի, իրեն ցանկալի իրողությունների շուրջ: Սակայն եթե մարդը հավատարիմ է Աստծուն, գիտի իշխել իր մտքերին ու ցանկություններին, նա անգամ մարմնական նեղությունն անտեսելով` հեռու կվանի արգելքը բացելու և այն կողմ անցնելու ամեն միտք, եթե դա հակառակ է սիրելի Աստծո կամքին, որովհետև ինչպես Պողոս առաքյալն է ասում․ «Ո՞վ պիտի բաժանի մեզ Քրիստոսի սիրուց. տառապա՞նքը, թե՞ անձկությունը, թե՞ հալածանքը, թե՞ սովը, թե՞ մերկությունը, թե՞ վտանգները, թե՞ սուրը» (Հռ. 8.35):

Մարդ չի կարող զերծ լինել մեղքից: Եթե իրեն հեռու է պահում գործով մեղանչելուց, հաճախ մեղք է գործում խոսքով, եթե սրանից էլ զգուշանում է, ապա մեղք է գործում մտքով, ինչպես Սիրաք իմաստունն է ասում. «Ո՞վ է, որ մեղք չի գործում մտքով կամ լեզվով» (19.17): Բայց եթե անգամ մարդն իր սրբությամբ սրանցից էլ հեռու է, ապա զերծ չի սկզբնական` ադամական մեղքից, ինչպես Հոբը: Դրա համար Քրիստոս մեզ պատվիրեց Տերունական աղոթքում ասել` թող մեզ զպարտիս մեր, որպեսզի հիշենք, որ մենք էլ մեղավոր ենք, ուրիշների համեմատ մեզ անմեղ և սուրբ չկարծենք, ինչպես փարիսեցին (Ղուկ. 18.11-12), և նրա նման չդատապարտվենք:

«Մահը մարդու համար հանգիստ է»,- ասում է Հոբը (3.22): Ոմանք Աստվածաշնչից նման նախադասություններ հանելով` տեսություններ են հորինում և մոլորեցնելով ուսուցանում, որ մարդու հոգին անմահ չէ, և մարդը մեռնելով ոչնչանում է, բայց Աստված հետո կարող է վերաստեղծել նրան: Բայց մենք միշտ ասում ենք, որ Աստվածաշնչի խոսքերը պետք է դիտարկենք ամբողջականության մեջ և ոչ թե դրանցից մի քանիսի վրա տեսություններ սարքենք, որոնց ենթակայության տակ էլ հետո դրվում է Աստվածաշունչն ինքը: Պետք է իմանալ, որ Հոբի` «մահը մարդու համար հանգիստ է» խոսքերի կողքին կան նաև Սողոմոն իմաստունի խոսքերը. «Բայց արդարների հոգիներն Աստծու ձեռքին են, և մահը չի մոտենալու նրանց» (Իմաստութ. 3.1): Խաչի վրա Քրիստոս յոթ խոսք ասաց, որոնցից վերջինն էր. «Հա՛յր, Քո ձեռքն եմ ավանդում Իմ հոգին» (Ղուկ. 23.46): Սրանով Տերը մեզ ուսուցանեց այնպես ապրել, որ կյանքի վերջում հոգին ավանդեք Աստծո ձեռքը և ոչ թե չարի տվայտանքներին` արժանանալու Երկնքի Արքայության հավիտենական երջանկությանն ու երանությանը:

 

Տեր Ադամ քհն Մակարյան

«Քրիստոնեության իսկությունը» գրքից

 

05.11.21
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․