Գրքեր

Արտաքսման կիրակի

Մեծ Պահքի երկրորդ կիրակին կոչվում է արտաքսման կիրակի` հիշեցնելով առաջին մարդկանց` Ադամի և Եվայի արտաքսումը դրախտից (Ծննդ. 3.22-24): Արտաքսման կիրակիի նախորդ կիրակին կոչվում է Բուն Բարեկենդան` բարի կենդանություն, ուրախություն բառից, որը հիշատակն է դրախտում առաջին մարդկանց երանության:

Դրախտը իրական դրախտ էր ոչ թե այն գեղեցիկ պարտեզի առկայությամբ (Ծննդ. 2.8-10), ուր ապրում էին առաջին մարդիկ, այլ` առաջին հերթին աստվածային ներկայությամբ, այդ ներկայությունը մարդկանց կողմից վայելելու և դրանով երանություն զգալու իրողությամբ: Դրախտից արտաքսելով մարդկանց` Աստված հրամայեց քերովբեներին ու բոցեղեն սրին շուրջանակի հսկել դեպի կենաց ծառը տանող ճանապարհները (Ծննդ. 3.24) և անիծեց Ադամին` ասելով. «Թող անիծյալ լինի երկիրը քո արածի պատճառով: Տանջանքով հայթայթես քո սնունդը քո կյանքի բոլոր օրերին: Փուշ ու տատասկ թող աճեցնի քեզ համար երկիրը, և դու դաշտային բույսերով սնվես: Քո երեսի քրտինքով ուտես հացդ մինչև հող դառնալդ, որից ստեղծվեցիր, որովհետև հող էիր և հող էլ կդառնաս» (Ծննդ. 3.17-19): Քրիստոսի փրկագործությամբ վերացվեց անեծքը, և մարդկության առջև բացվեց դրախտի, Երկնքի Արքայության ճանապարհը: Վերջին ընթրիքից հետո Քրիստոս աղոթեց Գեթսեմանի պարտեզում, որպեսզի պարտեզից վտարված Ադամին և նրա սերնդին դրախտի պարտեզ վերադարձնի: Ղուկասի ավետարանում նշվում է, որ աղոթքի ժամանակ «Նրանից քրտինքը հոսում էր արյան կաթիլների նման` շիթ-շիթ գետին թափվելով» (22.44): Քրիստոս այսպես քրտնեց` բուժելու Ադամին այն անեծքից, որով ասվեց, թե` քո երեսի քրտինքով պիտի ուտես քո հացը (Ծննդ. 3.19): Քրիստոս աղոթելիս ասում էր. «Այս բաժակը Ինձնից հեռացրո՛ւ, բայց ոչ թե Իմ կամքը, այլ Քո՛նը թող լինի» (Ղուկ. 22.43): Մարդուն հատուկ է մահից վախենալը: Սակայն այս արարքով Քրիստոս դարձյալ վարվեց Ադամի անհնազանդությանը հակառակ: Ադամը մերժեց Աստծո կամքը և կատարեց սատանայի կամքը, մինչդեռ Քրիստոս մերժեց մարմնի կամքը` հաստատելու համար մարմնի Արարչի կամքը: Աստծո կողմից մարդկանց արտաքսելը աստվածային խստասրտություն չէ, այլ կրկին մարդկանց հանդեպ սիրո արտահայտություն, ինչպես որ ծնողը պատժում է երեխային` միևնույն ժամանակ սիրելով նրան և ջանալով ճիշտ ուղու վրա կանգնեցնել: Աստվածաշունչը ևս ասում է. «Տերը ում սիրում` նրան խրատում է և պատժում նրան, ում ընդունում է որպես որդի» (Առակներ 3.12): Օրինակ` կինը, որ անտեսեց Աստծո կամքը, զրկումով բերվեց ճշմարիտ աստվածճանաչողության և իր սպանված որդու կորստյան համար ոչ թե դժգոհեց Աստծուց, այլ հետո գոհություն հայտնեց, որ Աստված իր մեռած որդու փոխարեն իրեն նոր որդի տվեց (Ծննդ. 4.25):

Պահքի մեջ մենք պահում ենք այն պատվիրանը, որ խախտեցին առաջին մարդիկ (Ծննդ. 2.16.17), այսինքն` չուտելու պատվիրանը, որով հրաժարվում ենք որոշ տեսակի կերակուրներից` ի նպաստ հոգևորը զորացնելու և աստվածային կամքի կատարման մեջ հաստատվելու: Աստված տեսնելով, որ ուտելու պատճառով մարդիկ զրկվեցին դրախտից, այնպես կարգեց, որ նույն ուտելու միջոցով, այսինքն` Սուրբ Հաղորդությունը ճաշակելով վերարժանանան դրախտային երանության և հավիտենական կյանքի, ինչպես որ ասում է Հիսուս Քրիստոս. «Ես եմ կենդանի հացը, որ երկնքից է իջած. թե մեկն այս հացից ուտի, հավիտենապես կապրի. և այն հացը, որ Ես կտամ, Իմ Մարմինն է, որը Ես կտամ, որպեսզի աշխարհը կյանք ունենա» (Հովհ. 6.51-52):

 

Տեր Ադամ քհն. Մակարյան

«Քրիստոնեության իսկությունը» գրքից

09.03.19
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․