Գրքեր

Անառակ որդու վերադարձը

«Ուրախություն կլինի երկնքում մի մեղավորի համար, որն ապաշխարում է» (Ղուկաս 15:7):

Սիրելի՛ հավատավոր զավակներ Հայ Առաքելական Սուրբ Եկեղեցու.

Այսօր Մեծ պահքի կիրակիների ոսկե շղթայում «Անառակի կիրակին է»: Այնպես չէ, որ միայն այսօրն է հիշատակվում և այսօրն է նվիրված «Անառակ որդու առակին»: Տարին տասներկու ամիս, երեք հարյուր վաթսունհինգ օր շարունակ եկեղեցին հիշեցնում է մարդկությանը անառակ որդու և անսահման գթասիրտ հոր առակը: Ողջ Աստվածաշունչը և եկեղեցու գոյությունը երկրի վրա այդ առակի մասին են, որ ներկայացնում են մեղավոր մարդուն և ներող հորը: Մարդկությունն ուզում է Երկնավոր Հորից հեռու ապրել, Հոր պատվիրանները համարում է կաշկանդող, ձգտում է Հոր տանից առանձին «ազատություն» վայելել: Ինչո՞ւ չակերտավոր ազատություն, որովհետև այդ ազատության աշխարհը մեղքերի աշխարհն է: Գիտակից մարդը անառակ որդու նման հասկանում և տեսնում է երկու աշխարհների միջև տարբերությունը և հետ է վերադառնում Հոր տուն: Իսկ մարդկության մեծագույն մասը շարունակում է մնալ և օրեցօր ավելի է թաթախվում մեղքերի մեջ՝ վերածվելով մեղքերի վերքերով պատված հիվանդի: Մեղքերով հիվանդացածը ինքը չի զգում, որ իր հիվանդությունը սխալ դեղամիջոցներով է փորձում բուժել: Մինչդեռ նրա համար ճիշտ դեղամիջոցը եկեղեցին ու Ավետարանն են, որ պիտի բուժեն նրա հոգին ու մարմինը մեղքերի հիվանդություններից, որովհետև Սուրբ Գիրքն է, որ կարգուկանոն է մտցնում մեղավոր մարդու կյանքի մեջ, հեռու պահում մեղքերի գրավչությունից, ցույց տալիս մեղքի վնասակարությունը մարդու համար և բացում է լուսավոր ու հոգուն խնդություն պարգևող մի նոր աշխարհ: Տա՛ Աստված, որ բոլորը անառակ որդու նման կարողանան տեսնել մեղավոր կյանքի կործանարարությունը և ուժ գտնեն իրենց մեջ դարձի ճանապարհը բռնելու, որովհետև մենք այսօր ականատես ենք լինում, որ որոշ մարդիկ նախընտրում են մարմնավոր և աշխարհիկ վայելքները: Դա նշանակում է, որ մարդիկ այդպես էլ չեն գիտակցում Աստծու տան և Սուրբ Գրքի արժեքը: Դա նշանակում է, որ մարդիկ շարունակում են մնալ մեղքերի ճիրաններում և մխրճվել մեղքերի անդունդը: Նրանց բաժինն է դառնում «խոզի կերը», բայց կրկին չեն ցանկանում հիշել և վերադառնալ Հայր Աստծու տուն՝ համեմատություն անցկացնելով իրենց նախկին և ներկա վիճակի մեջ:

Ողջ կյանքի ընթացքում մարդու համար հնչում է դեպի Իր գիրկը հրավիրող Աստծու կանչը: Այս առակում որդին ինքն է որոշում վերադառնալ, ներողություն խնդրել հորից և մնալ նրա մոտ: Այնինչ մեզ համար արդեն այս առակը Հայր Աստծու ձայնն է, որով ազդարարվում են նրա սերը մարդկության հանդեպ, բարեգթությունը, անհիշաչարությունը, ներողամտությունը, ողորմածությունը, հոգատարությունը: Այս առակը Աստծու ձայնն է, որով կանչում է մեզ Իր մոտ, Իր ապահով տունը՝ առանց դատապարտելու մեզ: Նա պաշտպանում է մեզ մարդկանց դատապարտող և մեղադրող հարձակումներից, որոնք չեն մոռանում և անընդհատ հիշեցնում են մարդու մեղավոր անցյալը, ինչպես դա եղավ շնության մեղքի մեջ բռնված մեղավոր կնոջ պարագայում, որի վրա քարեր էին ուզում նետել փարիսեցիներն ու օրենսգետները: Հիսուս ասաց. «Ձեր միջից անմեղը նախ թող քար գցի դրա վրա»: Բոլորը մեկ առ մեկ հեռացան: Հիսուս կնոջը հարցրեց. «Ո՛վ կին, ո՞ւր են. քեզ ոչ ոք չդատապարտե՞ց»: Եվ սա ասաց՝ ո՛չ, Տե՛ր: Եվ Հիսուս ասաց. «Ես էլ քեզ չեմ դատապարտում. գնա՛, այսուհետև մի՛ մեղանչիր» (Հովհաննես 8:11):

Այդպես էլ Տերը պաշտպանում և իր հովանու ներքո է առնում յուրաքանչյուրին, երբ մարդիկ զղջում են իրենց մեղքերի համար, դարձի են գալիս, ապրում Աստվածահաճո կյանքով, խոստովանում իրենց մեղքերը և թողություն ստանում դրանց համար: Տերն այլևս չի հիշեցնում անցյալի մեղքերը, ինչպես որ դա անում է աշխարհը՝ մարդու մեղքերը դրոշմ դնելով նրա անվան վրա: Աստված բարեգութ է և ներողամիտ, ինչպես աղոթքում է ասվում՝ չի կամենում մեղավորի մահը, այլ նրա դարձը չար ճանապարհից և ապրելը:

Մարդ կարող է իր ողջ էությամբ հեռացած լինել Աստծուց, մեկ ուրիշն էլ, թվա, թե մոտ է, սակայն իր մտքերով, հոգով ու սրտով հեռու լինի, որովհետև հավատավոր մարդն էլ կարող է իրեն անվերջ զբաղեցնող մտքեր ունենալ, զբաղմունքներ, վնասակար սովորություններ, որոնք կարող են նրան ավելի շատ աշխարհին կառչած պահել, քան հոգևոր կյանքին կապել: Այդ իսկ պատճառով մարդն իր հոգու ներսում կարծես միշտ պայքարում է, որ իր մեղքերը իրեն Աստծուց չհեռացնեն: Անառակ որդու առակը միայն Աստվածամերժ մարդկանց համար չէ, այլ բոլորի, ովքեր պայքարում են զանազան մեղքերից ձերբազատվելու համար և երբ Աստծու օգնությամբ հաղթահարում են, իրենց հոգու ներսում վայելում են իրական ազատության և Հոր տան մեջ բնակվելու ապահովության զգացումը:

Առակի հայրը Հայր Աստված է, որ որդուն ընդունում է գրկաբաց, սիրով և ուրախությամբ՝ առանց նախատինքի ու պարսավանքի խոսքերի: Նա չի մտածում մի լավ դաս տալ որդուն, նոր ընդունել և նրա հին իրավունքները վերականգնել: Չի բարկանում որդու վրա՝ իրեն արհամարհելու և իր կենդանության օրոք իր բաժին ժառանգությունը պահանջելու համար: Նա տեսնում է, որ որդին գիտակցել է իր մեղքը, և որ զղջացող սրտից են բխում նրա խոսքերը: Այսպես է և մեր Երկնավոր Հայրը: Կորսված ոչխարի և կորսված դրամի մասին պատմող առակում ասվում է, որ մարդ իր հարյուր ոչխարներից մեկը կորցնելու դեպքում իր իննսունինը ոչխարներին կթողնի և կգնա փնտրելու կորածին: Գտնելով խնջույք կկազմակերպի և իր բարեկամների հետ կուրախանա: Կամ մի կին, որ տասը դրամից մեկը կորցնի, ճրագ կվառի ու կփնտրի, մինչև որ գտնի: Եվ կրկին կուրախանա իր հարազատների ու հարևանների հետ. «Այսպես ուրախություն կլինի երկնքում մի մեղավորի համար, որն ապաշխարում է» (Ղուկաս 15:7):

Մարդը իր զղջումով է, որ կարժանանա Աստծու ներողամտությանը: Մեր Տեր և Փրկիչ Հիսուս Քրիստոսն իր զոհաբերությամբ, մեզ համարձակություն է տալիս կանգնելու Հայր Աստծու առջև: Այդ համարձակության պակասը դեռևս Ադամից ու Եվայից էր գալիս, որոնք թաքնվեցին Աստծուց իրենց կատարած մեղքի պատճառով: Հայր Աստված, հանուն իր արարածների փրկության, Իր Միածին Որդուն զոհեց: Հիսուս Քրիստոս ոչ միայն խաչվեց ու թաղվեց, այլև հարություն առավ՝ Իր Հարությամբ հերթական ուրախությունն ու բարի ավետիսը տալով մարդկությանը: Եվ մարդը Քրիստոսի պատարագմամբ ոչ միայն համարձակություն է ստանում կանգնելու Արարչի առջև, այլև հավիտենական կյանքի հույս է ստանում:

Ուստի, սիրելինե՛ր, զղջանք մեր գործած մեղքերի համար, ապաշխարենք, դառնանք դեպի Աստված` ձերբազատվելու համար մեղքերի շղթաներից, մեղքերի անդունդը չգլորվելու և Հայրական տան ապահով ու իրական ազատության մեջ բնակվելու համար:   

Շնորհք, սէր և խաղաղութիւն Տեառն մերոյ Յիսուսի Քրիստոսի եղիցի ընդ ձեզ, ընդ ամենեսեանսն. Ամեն:    

 

Տեր Վահան քհն. Առաքելյան

 

28.02.21
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․