Գրքեր

Շուրջառ (նափորտ)

Շուրջառը կամ նափորտը քահանայական աստիճանի գլխավոր հանդերձն է: Այն գունավոր և զարդարուն փիլոնաձև անթև վերարկու է, որ աչքի է ընկնում իր խորհրդավոր պայծառությամբ և գեղեցկությամբ՝ ի տարբերություն մյուս զգեստների: Շուրջառը քահանայի մեջքի (թիկունքի) վրա գցվելով կոճկվում է կրծքի մոտ` ճարմանդով: Ծածկում է նրա ամբողջ մարմինը՝ տարածվելով մինչև գետին՝ խորհրդանշելով քահանայի վրա ի վերուստ իջնող և պարուրող շնորհն ու զորությունը, որը պահպանում և աջակցում է նրան խորհրդակատարության ժամանակ: Այս զգեստը օգտագործվում է ոչ միայն Սբ. Պատարագի, այլ նաև սրբազան խորհուրդների, Ավետարան ընթերցելու, նախատոնակի, թափորների ժամանակ:

Շուրջառների ձևը հին իշխանական վերարկուի ձևից է վերցված: Հայ եկեղեցում շուրջառը կարվում է տարբեր կտորներից և գույներից: Ճոխությունը եկեղեցու կամ նվիրատուի հնարավորությունից է: Երկարությունը կրողի հասակի չափով է: Մեր եկեղեցին գույնի կանոն չունի, ուստի այն պատրաստվում է բոլոր գույներից: Շուրջառի համար կանոն է, որ թիկունքին ունենա երևացող մի խաչ:

Ամուսնացյալ քահանաների, կուսակրոն քահանաների և եպիսկոպոսների շուրջառները տարբերվում են իրենց գույներով, ճոխությամբ ու փայլով՝ ըստ յուրաքանչյուր հոգևորականի նվիրապետական աստիճանի և դիրքի:

Ժամարարի և՛ շուրջառը, և՛ փորուրարը, և՛ գոտին, և՛ բազպանը պետք է կարված լինեն նույն կտորից և գույնից, իսկ սաղավարտն ու վակասն էլ, որպես զույգ, նույնպես նույն կտորից և գույնից:

Շուրջառ կրում են և՛ քահանան, և՛ վարդապետը, և՛ եպիսկոպոսը, և՛ կաթողիկոսը:

Եկեղեցական մեկնաբանության համաձայն՝ շուրջառով զգեստավորումը խորհրդանշում է քահանայական իշխանության լրումը: Միևնույն ժամանակ այդ շուրջառը դառնում է այն հզոր վահանը, պատնեշը, որով պատարագիչ հոգևորականը պատսպարվում է ընդդեմ չարի ներգործությունների: Հետևաբար այդ շուրջառը, որ հոգևորականը առնում է իր ուսերին, ոչ միայն իրեն է հիշեցնում, որ պաստպարված է աստվածային զորությամբ և պետք է ապավինել այդ զորությանը, այլ միևնույն ժամանակ եկեղեցում ներկա հավատացյալներին է հորդորում, որ ապավինեն աստվածային այդ ներգործությանը, ողորմությանը և շնորհին, և դրա միջոցով իրենց միտքն ու հոգու հայացքը միշտ հառած պահեն Սուրբ Խորհրդին:

Շուրջառը զգեստ է արդարության, պահապան չարի ներգործության դեմ: Այն, որպես հոգևոր զրահ, նաև խորհրդանշում է Հիսուսի անկար քղամիդը և այն ծիրանին, որ չարչարանքի օրը գցեցին Նրա վրա:

17.04.15
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․