Գրքեր

«Հացի բազմացումը» տեսարանի պատկերագրական դրսևորումը

Հացի բազմացման հրաշքի մասին պատմում են չորս ավետարանիչները (Մատթ. 14:15-21; Մարկ. 6:31-44; Ղուկ. 9:10-17; Հովհ. 6:1-15):

Այս թեման իր գեղարվեստական արտացոլումն է գտել Մատենադարանի № 7651 ձեռագրում, ուր ներկայացված է «Հացի բազմացման» չորս տեսարան, որոնք բխում են գրեթե նույն պատկերագրությունից, թեև փոխվում են սյուժետային գծի փուլերը և պերսոնաժների թիվը: Առաջին նկարում (Սարգիս Պիծակ) գործողությունը ծավալվում է ձախից աջ. Քրիստոսը օրհնում է հացը, տալիս իր երկու աշակերտներին, որոնք էլ այն մեկնում են արդեն գետնին բազմած ժողովրդին: Մյուս պատկերը բաժանված է հետևյալ մասի. ա) Քրիստոսը երկու աշակերտների միջև, որոնք հայտնում են, թե ժողովուրդը քաղցած է. բ) Քրիստոսը օրհնում է հացը, տալիս աշակերտներին, ապա աշակերտներից մեկը այն բաժանում է ժողովրդին:

Ավելի ուշագրավ է հաջորդ նկարը: Քրիստոսը նստած է ապառաժների վրա, օրհնում է հացը և տալիս Իր առջև կանգնած աշակերտներին, որոնցից մեկը, ուղղված դեպի ժողովուրդը, մեկնում է հացը. այնուհետև նկարն ընդհատվում է աշտարակաձև երկրաչափական պատկերներով, ապա ներկայացված է մի բարդ հորինվածք՝ ոսկե ֆոնի վրա. Քրիստոսը հացը տալիս է աշակերտներին, և նրանք, միմյանց փոխանցելով, այն հանձնում են բազմած ժողովրդին. Քրիստոսը, աշակերտները, ժողովուրդը նկարված են գալարաձև, որ հատուկ ռիթմ ու կենդանություն է տալիս:

Ուշագրավ է «Քրիստոսը կերակրում է ժողովրդին» նկարը «Բժշկության ավետարանում»: Մեկ անդամալույծ, կույր, բորոտ կամ դիվահար չէ, որ բուժում է Քրիստոսը, այլ քաղցից փրկում է մի ամբողջ ժողովուրդ: Դա բավականաչափ բարդ, բարդության մեջ յուրօրինակ կենդանի կոմպոզիցիա է: Ձախից ողջ հասակով պատկերված է Քրիստոսը: Նրա գոտկատեղից ցած, ուղիղ գծով իջնող և ցածում՝ փեշի ուղղությամբ, կանաչ գույնի մակերեսն է, որը հասնելով Պետրոսին՝ իջնում ու կրկին շարունակվում է հորիզոնական ուղղությամբ: Այդ թավշե թարմ կանաչի վրա, ավելի մուգ զմրուխտե կանաչով միմյանց զուգահեռ ուղղահայաց գծեր են իջեցված: Այդ կարպետանման կանաչ մակերեսը նշանակում է «խոտ յոյժ ի տեղւոջն», որի վրա «բազմեցան մարդիկ թուով իբրեւ հինգ հազար»: Այդ կանաչ ֆոնին միմյանց վրա պատկերված է երեքական զույգ գլուխ: Գլուխները խորհրդանշում են բազմած ժողովրդին: Նրանց մեջտեղում կարմիր պարեգոտով ու կանաչ կապայով կիսադեմով մի պատանի ձեռքը մեկնել է վեր, հայացքը՝ դեպի կանաչ դաշտի վերևում պատկերված երեք առաքյալները, որոնք նրանից վերցնում են հացը: Դա այն պատանին է, որի մասին Սիմոն Վեմի (Պետրոս առաքյալի) եղբայր Անդրեասն ասում է. «Է աստ պատանեակ մի, որ ունի հինգ նկանակ գարեղէն եւ երկուս ձկունս»: Ոչ միայն իր կառուցվածքով, այլև գույնով մի նրբին կալեյդոսկոպ է այդ կանաչ դաշտը՝ դեմքերի ու մազերի լոկալ երանգների և մեղմ կապտավուն ստվերերանգների, աղյուսագույն, կարմրավուն և դարչնագույն ուրվագծերի, հագուստների կարմիր, կանաչ, կապույտ գույների հարաբերակցությամբ: Սարգիս Պիծակը հասել է կոմպոզիցիոն կատարյալ ամբողջականության: Պերսոնաժների կենդանի և ազատ շարժումների միջոցով նա աշխուժություն է հաղորդում մակերեսներին, հստակ, բարդություններից ու մանվածապատություններից զերծ մակերեսներին:

 

 

Կազմեց Գայանե Սուգիկյանը

 

08.08.20
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․