Գրքեր

Հարուցյալներից առաջինը, Արեգակի խավարում

Հարուցյալներից առաջինը

Չնայած որ Քրիստոսից առաջ եղել էին հարություն առած մարդիկ ինչպես Հին Կտակարանի, այնպես էլ Տիրոջ երկրային կյանքի ժամանակ (Գ Թագ. 17.17-22, Դ Թագ. 4.32-37, 13.21; Մատթ. 9.18-25, Մարկ. 5.35-42, Ղուկ. 7.11-15, 8.49-55, Հովհ. 11.43-44), սակայն Քրիստոսն է կոչվում հարուցյալներից անդրանիկը (Ա Կորնթ. 15.20, 23; Կող. 1.18), որովհետև մյուս հարուցյալները նորից մեռնելու էին, իսկ Քրիստոսի Հարությունը եղավ հավիտենական կյանքի համար մարդկանց ընդհանրական հարության օրինակը:

Ընդհանրական հարության ժամանակ մարդիկ գերեզմաններից Տիրոջն ընդառաջ են ելնելու նոր, անապական մարմիններով, քանզի Աստված նորոգելու է մարդկային մարմինները: Աստվածային այս կարողության մասին է վկայում չորս օրվա մահացած Ղազարոսի հարությունը: Մարդկային դիակը սկսում է փտել չորրորդ օրը, բայց Քրիստոս նորոգեց Իր սիրելի Ղազարոսի մարմինը և նրան հարություն տվեց: Նույնպես և Տիրոջ երկրորդ գալստյան ժամանակ Աստված պիտի առավել նորոգի մեռյալների մարմինները, ովքեր նոր կյանքի կկոչվեն արդեն կատարյալ մարմիններով, ինչպես նշում է Սուրբ Պողոս առաքյալը. «Բայց մեկը կասի` ինչպե՞ս են հարություն առնում մեռելները. կամ` ի՞նչ մարմնով պիտի գան: Անմի՛տ, ինչ որ դու սերմանում ես, չի կենդանանա, եթե չմեռնի: Եվ ինչ որ սերմանում ես, սերմանվածը այն նույն մարմինը չէ, որ ծնվելու է: Այսպես է նաև մեռելների հարությունը. սերմանվում է ապականությամբ և հարություն է առնում առանց ապականության. սերմանվում է անարգությամբ և հարություն է առնում փառքով. սերմանվում է տկարությամբ և հարություն է առնում զորությամբ. սերմանվում է շնչավոր մարմին և հարություն է առնում հոգևոր մարմին» (Ա Կորնթ. 15.35-37,42-44):

Արեգակի խավարում

Շատ հետաքրքիր է Դիոնիսիոս Արիսպագացու դարձի պատմությունը, որը կապված է նաև Քրիստոսի խաչելության ժամանակ արեգակի խավարման հետ: Մի քանի տարի առաջ մենք բոլորս ականատես եղանք ողջ աշխարհում արեգակի մեծ խավարման: Այսօր ոչ ոքի համար գաղտնիք չէ, որ արեգակի խավարումը տեղի է ունենում այն ժամանակ, երբ լուսինը գտնվում է արևի և երկրի մեջտեղում և ծածկելով արևի ճառագայթների ճանապարհը երկիր` արեգակի խավարման տպավորություն է թողնում: Սակայն զարմանալին այն է, որ Քրիստոսի խաչելության ժամանակ բնության օրենքներով արեգակի խավարումն անհնարին էր, որովհետև լիալուսին էր: Դա հայտնի է նրանից, որ խաչելությունը հրեաների զատիկից հետո եղավ, իսկ հրեաները մինչև այսօր այդ տոնը տոնում են լիալուսնի ժամանակ: Լիալուսնի ժամանակ երբեք հնարավոր չէ, որ լուսինը գտնվի արեգակի և երկրի մեջտեղում: Արեգակի այս զարմանալի խավարումից դարեր առաջ դրա մասին կանխագուշակվել էր Ամոսի մարգարեությունում: Ահա թե ինչ է ասվում այնտեղ. «Այդ օրը,- ասում է Տեր Աստված,- այնպես պիտի լինի, որ արեգակը մայր պիտի մտնի միջօրեին, և երկրում լույսը պիտի խավարի ցերեկով, ձեր տոնը սուգ պիտի դարձնեմ, ձեր բոլոր երգերը` ողբեր՚ (8.9): Հենց այդ ժամանակ Դիոնիսիոս Արիսպագացին, ով նաև զբաղվում էր աստղագիտությամբ և Երուսաղեմից շատ հեռու էր, տեսնելով, որ արեգակի խավարումն ամեն ինչով հակառակ է բնության օրենքներին, ասաց. «Կամ աշխարհն է կործանվում, կամ Արարիչն է չարչարվում»: Եվ երբ այս մեծ մարդը որոշ ժամանակ անց Աթենքի Արիսպագոսում լսեց Պողոս առաքյալի քարոզությունը, անմիջապես դարձի եկավ (Գործք 17.34)` հասկանալով արեգակի խավարման պատճառը: Շատ մարդիկ թերահավատությամբ են վերաբերվում սրան` ասելով. «Շատ էլ որ Ավետարանում գրված է խավարման մասին: Քրիստոսի աշակետներն էին գրողները, ինչ էլ որ ուզեին կգրեին»: Սակայն այն ժամանակ արեգակի այս զարմանալի խավարումը ապացուցվում է նաև պատմական փաստերով և այս դեպքին ականատես տարբեր պատմիչների թողած գրավոր վկայություններով: Շատ արժեքավոր է հատկապես հռոմեացի պատմիչ Ֆլեգոնի վկայությունը, որովհետև նա բացի պատմիչ լինելուց նաև աստղագետ էր: Տեղեկություններ տալով այս հրաշքի մասին` պատմիչը հաղորդում է, որ արեգակի խավարումն այնքան ուժեղ էր, որ երևում էին նույնիսկ աստղերը:

 

Տեր Ադամ քհն.Մակարյան

«Քրիստոնեության իսկությունը» գրքից

 

04.02.21
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․